Již 10. listopadu se v ranních hodinách dveře Domu umění otevřou pro všechny studenty, studentky a absolventy, kteří budou mít možnost zmapovat své kariérní možnosti, navázat kontakty, domluvit si stáž či výzkum nebo poznat potenciální zaměstnavatele. Těšit se na ně bude téměř šedesát vystavovatelů z různých odvětví trhu práce.
Veletrh pracovních příležitostí JobChallenge společně pořádají Masarykova univerzita, Mendelova univerzita v Brně a Vysoké učení technické v Brně. “Aby to měli všichni blízko, rozhodli jsme se veletrh umístit do samotného centra Brna – do Domu umění města Brna. Věříme, že při současné situaci na trhu práce není příliš náročné si nějaké zaměstnání najít, je však umění najít si takovou práci, která bude studenty a studentky rozvíjet a především bavit. A přesně s tím chceme těm, kteří na veletrh dorazí, pomoci.” říká koordinátorka veletrhu Silvie Otáhalová.
Kromě samotných vystavovatelů bude pro návštěvníky také připraven doprovodný program v podobě kariérních konzultací a konzultací CV, aby mohli studenti a studentky ihned udělat dojem na své potenciální budoucí kolegy. Připravené budou také workshopy přímo od firem, a další program v podobě soutěží o hodnotné ceny.
“Doba se zrychluje, a to se projevuje i na trhu práce. Covid nám ukázal nové možnosti, jak se dá pracovat, které mnohým z nás dříve připadaly nereálné. Home office či důraz na worklife ballance se staly tématy, která rezonují a našly si postupně cestu i mezi firemní benefity. S touto myšlenkou jsme pracovali, když jsme vymýšleli letošní kampaň veletrhu. Chceme v návštěvnících veletrhu probudit jejich kariérní sny a ukázat jim, že o spoustě věcech vlastně nemusí jenom snít. V tom vidím hlavní přínos veletrhu. Několik desítek vystavovatelů na jenom místě dávají možnost si vybírat, porovnávat, poznávat různé firemní kultury. Myslím, že nám to hodně rozšiřuje tu optiku, kterou se díváme na své kariérní možnosti,” říká David Košatka, manažer marketingu Kariérního centra MU.
O tom, že se na návštěvníky veletrhu těší i firmy svědčí i fakt, že veletrh se vyprodal za méně než týden. Kromě firem, které jsou pevným jádrem veletrhu se letos mohou návštěvníci těšit na zcela nové tváře, a tudíž i firemní kultury. Celý veletrh je pro studenty a absolventy zdarma.